Αποζημιώσεις από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για πρώτη φορά με τον νέο κανονισμό

Αποζημιώσεις από 15.000 έως και 220.000 ευρώ σε περίπτωση θανατηφόρων ή μη ατυχημάτων, προβλέπει ο νέος κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

Σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr o κανονισμός προβλέπει για πρώτη φορά αποζημιώσεις από τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου στα πρότυπα των αεροπορικών εταιρειών και τέθηκε σε ισχύ με τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ.

Με τον Κανονισμό, επίσης, θεσπίζονται, πέραν των αποζημιώσεων στους επιβάτες των οποίων τα δικαιώματα παραβιάζονται, και κυρώσεις στους μεταφορείς για τις περιπτώσεις μη τήρησης συγκεκριμένων υποχρεώσεών τους. Αρμόδια για τη διασφάλιση της συνολικής εφαρμογής του ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου περί των δικαιωμάτων των επιβατών που μετακινούνται με Λεωφορεία Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Μετρό και Τραμ είναι η Γενική Δ/νση Μεταφορών του Υπουργείου.

«Ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών αποτελεί ένα περιεκτικό και συνεκτικό κανονιστικό κείμενο, που θεσπίζει για πρώτη φορά ένα ενιαίο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών μεταφοράς του επιβατικού κοινού από τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου, με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς και μέσα σταθερής τροχιάς. Για την κατάρτιση του Κανονισμού έγινε συγκέντρωση και αναμόρφωση του σχετικού εθνικού νομοθετικού πλαισίου και ταυτοχρόνως εναρμονισμός της ελληνικής νομοθεσίας με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και πρακτικές, αναφορικά με τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν.

Καθορίζονται με σαφήνεια, τα δικαιώματα των επιβατών και οι υποχρεώσεις των φορέων παροχής μεταφορικού έργου. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι προβλέπονται ρυθμίσεις για τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα, ότι δικαιούνται χωρίς καμία άμεση η έμμεση διάκριση να χρησιμοποιούν τα μέσα οδικής μεταφοράς και σταθερής τροχιάς, ώστε οι συγκοινωνιακοί φορείς να ανταποκριθούν στις θεσμοθετημένες υποχρεώσεις τους.

Ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών εντάσσεται στην συνολική προσπάθεια, που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς να διασφαλίσουν την παροχή ποιοτικών και συνεχώς βελτιούμενων υπηρεσιών μεταφοράς του επιβατικού κοινού».

Ειδικότερα ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών, που αφορά στα μέσα δημόσιας μεταφοράς ( Λεωφορεία, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό, Τραμ κλπ) θεσπίζονται:

– Τα δικαιώματα των επιβατών, και ειδικότερα τα δικαιώματα αυτών σε περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης ή σε περίπτωση ατυχημάτων που συμβαίνουν κατά τη χρήση των οδικών μέσων δημόσιας μεταφοράς και έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο ή τραυματισμό επιβατών ή την απώλεια ή φθορά των αποσκευών τους.
Οι υποχρεώσεις των μεταφορέων, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας μηχανισμού διεκπεραίωσης καταγγελιών επιβατών, θέσπιση οδηγιών και διαδικασιών κατάρτισης προσωπικού του μεταφορέα που έχει άμεση επαφή με το ταξιδιωτικό κοινό για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας, καταβολής αποζημιώσεων σε επιβάτες κ.ά.

– Οι όροι παροχής των υπηρεσιών των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου και λοιπού επιβατικού μεταφορικού έργου προς τους επιβάτες.

– Συγκεκριμένοι κανόνες που οφείλουν οι συγκοινωνιακοί φορείς να τηρούν κατά την εκτέλεση μεταφορών με λεωφορεία και πούλμαν με ιδιαίτερη έμφαση την αποφυγή διακρίσεων (άμεσων και έμμεσων) μεταξύ των επιβατών, παροχή όλων των σχετικών γενικών πληροφοριών για τη διαδρομή και τους όρους μεταφοράς κ.ά..

– Οι ελάχιστες πληροφορίες αναφορικά με την εκτελούμενη διαδρομή που πρέπει να παρέχονται στους επιβάτες.
.neanika.gr





Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.