Μετά το γάμο….Τι ; Γράφει ο Γιώργος Κορναράκης

Γράφει ο Γιώργος Κορναράκης

«Μόνοι γὰρ τόν τε μηδὲν τῶνδε μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα, ἀλλ’ ἀχρεῖον νομίζομεν (ενν. εἶναι)»= Μόνο εμείς (δηλ. οι Αθηναίοι) αυτόν που δεν συμμετέχει σ΄ αυτά εδώ (δηλ. τα κοινά) τον θεωρούμε ότι είναι όχι μόνο απαθής (απράγμων) αλλά άχρηστος (αχρείος).

(Θουκυδίδου, Περικλέους Επιτάφιος)

Την περίοδο χωροθέτησης των «Καλλικράτειων Δήμων» δημοσίευμα στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ με τίτλο «Οι Γάμοι των…Δήμων» έκρινε τις αναγκαστικές συνενώσεις και ειδικά τη συνένωση των Δήμων Καστελλίου, Αρκαλοχωρίου και Θραψανού. Αυτό γιατί δεν υπήρξε αυτοδιάθεση αλλά αναγκαστική συνένωση, όπως σχεδιάστηκε από ορισμένους τοπικούς παράγοντες και υλοποιήθηκε κεντρικά.

Οι αντιδράσεις πολλές, ως συνέπεια της ασυνέπειας ανάμεσα στις εξαγγελίες και τις πολιτικές πράξεις. Πράξεις απότοκο παρεμβάσεων κάποιων προς τα κεντρικά όργανα χωροθέτησης. Οι «παρεμβατικές πράξεις» αναγκαστικά οδηγούν στη λογική του συμφέροντος. Πολιτικά συμφέροντα ή μη δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει. Έτσι, η εξαγγελία για αυτοδιάθεση του πληθυσμού, όχι μόνο δεν έγινε πραγματικότητα, αλλά εξελίχτηκε σε άλλο «δόγμα».

Η κατάσταση αυτή δημιούργησε κινητοποιήσεις, οι οποίες έφεραν τον κόσμο των Δήμων της Κρήτης έξω από την Περιφέρεια, διαμαρτυρόμενοι, επειδή τους ενέπαιξαν. Και τους ενέπαιξαν, γιατί τους υποσχέθηκαν αυτοδιάθεση. Ειδικά για το Δήμο Καστελλίου το σχέδιο όριζε  α) Συνένωση του Δήμου με τους Δήμους της βόρειας Πεδιάδας, και β) Συνένωση σε Δήμο με το όνομα Μινώα Πεδιάδας. Οι κάτοικοι ήθελαν τη συνένωση με τη βόρεια Πεδιάδα και υπερψήφισαν για την επιλογή αυτή.

Κρίθηκε όμως από άλλους ότι το Καστέλλι είναι η «πολύφερνος νύφη» και επουδενί έπρεπε να το αφήσουν. Ως άλλοι μνηστήρες πολιόρκησαν την «Πηνελόπη – Δήμο Καστελλίου», και, επειδή ο «Οδυσσέας» άργησε να φανεί, κατάφεραν να πετύχουν το σκοπό τους. Οι όποιες φωνές σιώπησαν, γιατί είδαν ότι ήταν μάταιο. Σιώπησαν για να δημιουργήσουν «άλλους τρόπους δράσης». Φτάσαμε λοιπόν σε μια περίοδο να αναρωτιόμαστε «Μετά το Γάμο….Τι;»

Η νύφη μετά το γάμο και τον «υμέναιο»[1] έπεσε σε κατάθλιψη, σε «πολιτική κατάθλιψη», ώστε δεν ήταν δυνατόν να συμπληρωθεί καν συνδυασμός ψηφοδελτίου από τη μεριά του Καστελλίου στην διεκδίκηση της Δημαρχίας του νέου Δήμου. Συνέπεια ήταν να επικρατήσουν φωνές απογοήτευσης και εκδίκησης εναντίον όλων όσων τους οδήγησαν εκεί. Σκέφτηκαν ακόμη και να απόσχουν από την ψηφοφορία, πράγμα αποτρεπτικό σύμφωνα με το «Περίκλειο δόγμα».

Η σοβαρή παρακαταθήκη που μας έδωσε ο μέγας πολιτικός της Αθήνας Περικλής, είναι η ακόλουθη: Να μετέχομε στα κοινά, όχι κατ’ ανάγκην για να καταλάβομε εξουσία, αλλά να συμμετέχομε με την ψήφο μας. Η απραξία είναι καταδικαστέα κατά τον μεγάλο πολιτικό. Είναι καταδικαστέα γιατί, αν δε συμμετέχεις με την ψήφο σου στη λήψη αποφάσεων, καθορίζουν την δική σου τύχη οι άλλοι με την δική τους ψήφο και τις αποφάσεις τους. Στη δημοκρατία συμμετέχομε επομένως και υπακούμε στη βούληση της πλειοψηφίας. Άρα η πρώτη «καταθλιπτική» στάση των δημοτών του Καστελλίου να μη συμμετέχουν στον εκλογικό αγώνα ήταν αντίθετη με το πνεύμα του Περικλή. Ευτυχώς επικράτησαν εκ των υστέρων λογικές σκέψεις και εκδηλώθηκε η επιθυμία όχι μόνο ψήφου αλλά και συμμετοχής στα ψηφοδέλτια των υποψηφίων.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω «πλήρωσε τη νύφη» το Καστέλλι, που ετσιθελικά συνενώθηκε με το Δήμο Αρκαλοχωρίου και Θραψανού με το βαρύγδουπο όνομα «Δήμος Μινώα Πεδιάδας». Το να φέρει τον τίτλο Πεδιάδα το κατανοώ, γιατί πράγματι είναι πεδιάδα. Είναι η πεδιάδα του Καστελλίου, το αρχαίο «Ομφάλιον πεδίον»[2], από το ποίο πήρε το όνομα ολόκληρη η επαρχία Πεδιάδος. Το Μινώα όμως;

Προστέθηκε προφανώς, για να ικανοποιήσει την πλευρά του Αρκαλοχωρίου. Αφού δεν κατέστη δυνατό να ονομαστεί σε Αρκα(λό)πολη ή Αρκαλία (τα διάφορα δημοσιεύματα είναι ακόμη νωπά στη μνήμη), ώστε, αν και όταν γινόταν συνένωση (γιατί υπήρχε αυτή η προοπτική) να επιβληθεί δια του ονόματος της πόλης Αρκαλία ο Καλλικρατικός Δήμος (κάτι δηλαδή ανάλογο που έγινε μεταξύ Ηρακλείου και Αλικαρνασσού που ο Δήμος Αλικαρνασσού αφομοιώθηκε από το Δήμο Ηρακλείου). Αφού δεν ήταν δυνατό να επιτευχθεί αυτός ο στόχος αρκέστηκαν στην προσθήκη «Μινώα», ίσως παρμένη από το Μινωικό πέλεκυ του σπηλαίου Αρκαλοχωρίου.

Τι υποκρύπτει μέσα της η έννοια Μινώα;[3] Καταρχήν ως φράση «Δήμος Μινώα Πεδιάδας» είναι σόλοικη (=ασύντακτη). Δηλαδή ο Δήμος Μινώα της Πεδιάδας αντί «Δήμος Μινώας Πεδιάδας», δηλαδή Δήμος Μινωικής Πεδιάδας. Η ονομασία Μινώα βεβαίως δεν δόθηκε τυχαία. Η περιοχή του Δήμου Καστελλίου ήταν αντίπαλος της Κνωσού (Βλ. ιστορικός ΠΟΛΥΒΙΟΣ), που είχε ως φίλια πόλη την Μινώα. Τελικά η Κνωσός κατάφερε να κατασκάψει τη Λύκτο και η Μινώα ασφαλώς ως φίλια πόλη της επικρότησε γι αυτό. Μήπως την συρρίκνωση του Καστελλίου επιδιώκει το Αρκαλοχώρι με την ονοματοποιία Μινώα; Ο χρόνος θα καταδείξει προθέσεις και πρακτικές όλων όσων πρόσθεσαν το «Μινώα». Εδώ επισημαίνονται απλά προοπτικές προς την κατεύθυνση αυτή.

Το απλοϊκό επιχείρημα ότι το όνομα Μινώα πάρθηκε από τη διαδρομή, που ο ίδιος ο Δήμαρχος Καστελλίου έδωσε για τη διαδρομή από τη Λύκτο προς το Οροπέδιο Λασυθίου στερείται σοβαρότητας, καθώς κάθε σημείο της Κρήτης είναι μινωϊκό. Άλλο μινωϊκό και άλλο Μινώα. Εξάλλου οι πόλεις «Μινώες» ήταν παραθαλάσσιες. Θα μπορούσε να ονομαστεί Μινώα ο Δήμος, αν κάποια μεγαλόπολη του ήταν παραθαλάσσια. Δεν είναι καμία όμως! Άστοχη επομένως η ονομασία, που δόθηκε και ατυχής παράλληλα.

Αλλά και «οι προξενητάδες» (Δήμος Θραψανού) είχαν τις ενοχές τους για την κατάληξη αυτή. Έπαθαν κατάπληξη, όταν αντελήφθησαν ότι έγινε «βιασμός συνειδήσεων» και «πολιτική προδοσία». Δεν τόλμησαν να εκδηλώσουν υποψηφιότητα ως «επικεφαλής» ψηφοδελτίου για το νέο Δήμο, αναλογιζόμενοι  τις μεγάλες ευθύνες τους για την ατυχή κατάληξη των πολιτικών πραγμάτων της περιοχής. Άφησαν έτσι να γίνεται πολιτικό παιχνίδι μόνο από τους κατοίκους του Αρκαλοχωρίου. Συστάθηκαν τρεις υποψηφιότητες για τον μελλοντικό Καλλικρατικό «Δήμο Μινώα Πεδιάδας», όλες από τη μεριά του Αρκαλοχωρίου. Η πρώτη από τον Δήμαρχο του νυν Δήμου Αρκαλοχωρίου, ο οποίος έχει δοκιμαστεί ήδη, η δεύτερη από τον κ. Ζ. Καλογεράκη, που δεν έχει δοκιμαστεί πριν και μια φερόμενη ως τρίτη υποψηφιότητα, που δεν κατάφερε να κάνει συνδυασμό.

Κρίνεται σκόπιμο να δοθούν τα βασικά σημεία της πολιτικής του ήδη δοκιμασμένου Δημάρχου Αρκαλοχωρίου και νυν υποψηφίου. Με τις πράξεις του έδειξε ότι διασπά παρά ενώνει. Οι βασικές πολιτικές του πράξεις ή απραξίες για όσο ήταν Δήμαρχος Αρκαλοχωρίου ήταν οι παρακάτω:

Δίχασε το λαό του Αρκαλοχωρίου σχετικά με την προσπάθεια αλλαγής του ονόματος του χωριού. Δεν μπόρεσε να εκτιμήσει τη σημασία του ονόματος Αρκαλοχώρι[4] που για τους κατοίκους του είναι τιμή αυτό το όνομα. Τι θα εμποδίσει όμως σε ένα διευρυμένο Δήμο να επανέλθει το ζήτημα της αλλαγής του ονόματος ξανά και τελικά να επιτευχθεί, εφόσον η πλειοψηφία δεν θα είναι αυτή καθ αυτή από το Αρκαλοχώρι για να εμποδίσει αυτές τις προθέσεις. Φύλακες λοιπόν γρηγορείτε! Μην προσφέρετε με την ψήφο σας ως βοήθεια στο σκοπό αυτό. Δίχασε επίσης το λαό της περιοχής, αφού βιαίως και παρασκηνιακώς επιζητήθηκε «γάμος»με το Καστέλλι παρόλο που υπήρχαν σοβαρές αντιδράσεις. Και η λέξη «Μινώα» που προτάθηκε από τη μεριά του Αρκαλοχωρίου είναι διχαστική, γιατί παραπέμπει ευθέως σε παλαιά αντιπαλότητα. Αν δεν είναι έτσι ας ζητήσουν, αυτοί οι ίδιοι που πρόσθεσαν το Μινώα, να απαλειφθεί από την ονομασία του Δήμου.

Αφού κινούνταν προς την κατεύθυνση συνένωσης με το Καστέλλι, γιατί δεν φρόντισε για εξομάλυνση των σχέσεων των κατοίκων των δυο περιοχών αλλά πάντα ήταν απέναντι; Το μόνο που ενδιέφερε και ενδιαφέρει κάποιους «κύκλους» είναι η συνδιαχείρηση του μελλοντικού αεροδρομίου Καστελλίου και τίποτε άλλο. Μόνο έτσι μπορεί και να κατανοηθεί η πολιτική για εμμονή ενσωμάτωσης του Καστελλίου στο νέο Δήμο, για διχαστικές ενέργειες.

Αφού είχε «στην άκρη του μυαλού του» τη συνένωση με το Δήμο Καστελλίου, πράγμα που παρασκηνιακά επεδίωξε και το κατάφερε, γιατί δεν φρόντισε και να δημιουργήσει υποδομές; Υποδομές του τύπου: Να βελτιώσει το οδικό δίκτυο που συνδέει τις δυο κώμες, να φροντίσει να υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο στο Αρκαλοχώρι, ώστε να εναρμονιστεί και με τους Δήμους που είχε πρόθεση να συνενωθεί.

Όσον αφορά το οδικό δίκτυο δεν φρόντισε καν να κάνει διαδικασίες και να εμπλέξει υπηρεσίες για βελτίωση του δρόμο από το Αρκαλοχώρι προς Γαζέπη Μύλο-Νιπηδητό. Γιατί, αξιότιμοι αναγνώστες, έπρεπε να δείξει ο Δήμαρχος Αρκαλοχωρίου σεβασμό προς τους κατοίκους του οικισμού-δημοτικού διαμερίσματος Νιπηδητού, που ανήκει στην επαρχία Πεδιάδας. Γιατί αναφέρομαι ειδικά στο Νιπηδητό; Γιατί εξαιτίας των γεωτρήσεών του, που ενσωματώθηκαν στο υδρευτικό δίκτυο, έχει ξεδιψάσει ο Δήμος Αρκαλοχωρίου, έργο βεβαίως του αλησμόνητου κοινοτάρχη «Κορεάτη» (Αποστολάκη Μιχάλη) και όχι του Δημάρχου. Η υδροδότηση του Αρκαλοχωρίου γίνεται από τις έτοιμες γεωτρήσεις του Νιπηδητού! Μήπως την ίδια τακτική απαξίας ακολουθήσει για τους υπόλοιπους οικισμούς της Πεδιάδας εφόσον υπερψηφιστεί ο συνδυασμός του; Έτσι θα διαχειριστεί τα νέα οικονομικά κονδύλια του Δήμου; Να το λάβουν αυτό υπόψη τους οι ψηφοφόροι!

Στο Αρκαλοχώρι επίσης έκανε κάποιες μονοδρομήσεις, αλλά κατά ομολογία πολιτών ή και όσων έχουν συμφέροντα εκεί και έχουν κάποια άποψη, δεν κατάλαβαν γιατί έγιναν οι συγκεκριμένες μονοδρομήσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα την παρακμή κάποιων επιχειρήσεων και το κλείσιμό τους. Πολλοί πολίτες του Αρκαλοχωρίου δηλώνουν ότι «δεν γνωρίζουμε τι εξυπηρετεί η μονοδρόμηση που ήταν και αιτία να κλείσουν κάποιες επιχειρήσεις». Τέτοιες πολιτικές άραγε θα εφαρμόσει, εφόσον εκλεγεί,  για το Καστέλλι και Θραψανό;  Προσέξτε το αυτό ψηφοφόροι !!!

Τώρα μετά την συνένωση προφανώς θα κάνει και αποχετευτικό δίκτυο, που έπρεπε να είχε κάμει. Με χρήματα όμως που θα συνεισφέρουν τόσο οι πολίτες του πρώην Δήμου Καστελλίου, όσο και του Θραψανού. Θα δεχτούν να ψηφίσουν λοιπόν οι δημοτικοί σύμβουλοι οι προερχόμενοι  από το Καστέλλι ή το Θραψανό να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός των νοικοκυριών των Δήμων τους για να «νοικοκυρευτεί» το Αρκαλοχώρι; Δηλαδή θα δεχτούν να αυτοχειριαστούν οικονομικά οι οικογένειες και οι συγγενείς που τους ψήφισαν για πράγματα που έπρεπε ήδη να είχαν γίνει από το Δήμο Αρκαλοχωρίου ή θα αντιδράσουν με άρνηση; ή θα προτείνουν οικονομική συνεισφορά μόνο των κατοίκων του πρώην Δήμου Αρκαλοχωρίου. Δε θα πρέπει όμως να παραλείψομε να αναφέρομε και του μηδενιστές έργων που πηγαίνοντας στην άλλη «πολιτική όχθη» αρνούνται να αποδεχτούν «έργα επί των ημερών τους» γενόμενα, κατά δήλωση του Δημάρχου Καστελλίου. Ως να αρνούνται την ίδια την ύπαρξή τους. Έλεος! Με τους καιροσκόπους.

Τι έπρεπε να είχε γίνει; Αφού σκόπευε συνένωση με τους Δήμους Καστελλίου και Θραψανού να επιταχύνει και με βήματα γοργά να επιτύχει ό,τι οι παραπάνω δήμοι είχαν κατορθώσει. Να δημιουργήσει αποχετευτικό δίκτυο. Φαίνεται ότι το Αρκαλοχώρι είναι από τους λίγους μεγάλους οικισμούς, για να μην χαρακτηριστεί ο μοναδικός, που δεν έχει αποχετευτικό δίκτυο. Χρέος της τότε ηγεσίας του, που τώρα διεκδικεί την ψήφο σας, αγαπητοί ψηφοφόροι, να το κάνει και δεν το έκανε! Γιατί άραγε επιμένει ακόμη να ζητά ακόμη η ηγεσία αυτή την ψήφο των πολιτών; Αντί να υπάρχουν σηπτικοί βόθροι στο Αρκαλοχώρι έπρεπε να έχει προχωρήσει ο Δήμος στην επεξεργασία των λυμάτων και να εξεύρει λύση για την αποκομιδή των απορριμμάτων (σκουπιδιών), αντί να γίνεται η αποκομιδή στους «Πέρα Γαλήνους» σε συμφωνία με το Δήμο Ηρακλείου. Την ίδια τακτική άραγε θα ακολουθήσει και ως διευρυμένος Δήμος ή μήπως σκοπεύει να χρησιμοποιεί τις χωματερές που είχαν οι Δήμοι Καστελλίου και Θραψανού για την αποκομιδή των σκουπιδιών και του Αρκαλοχωρίου; Πόσο αυτό θα ανεχτούν οι Καστελλιανοί ή οι Θραψανιώτες είναι ένα ζήτημα. Άρα έπρεπε το Αρκαλοχώρι, ως κυρίαρχη δύναμη που θέλει να φαίνεται, να έχει τη χωματερή του! «Που πας ωρέ Καραμήτρο» θα έλεγε ίσως ένας πολίτης του Δήμου Καστελλίου ή Θραψανού! Με ποια τόλμη όμως θα ζητήσει τη χρήση του ΧΥΤΑ Χερσονήσου, αφού προσπάθησε να υποκλέψει το Δήμο Καστελλίου από αυτούς; Όλα λοιπόν να ζυγιστούν.

Η πολιτική όμως είναι πολιτική και καθετί πρέπει ο ψηφοφόρος να το βλέπει πολιτικά. Πέρασε ο καιρός της τοπικότητας και της οικογενειοκρατίας. Ψηφίζονται πολιτικές. Ψηφίζεται ο αντίπαλος εκείνου που δεν επιθυμούμε. Ο Δήμαρχος Αρκαλοχωρίου στεναχώρησε πολύ κόσμο με την τακτική του και γι αυτό είναι ανάγκη να καταψηφιστεί. Για την πολιτική του αποδυνάμωση χρειάζεται να υπερψηφιστεί ο αντίπαλος συνδυασμός, για να αναλάβει την ηγεσία του Δήμου. Εν προκειμένω είναι ο συνδυασμός που ηγείται ο κ. Καλογεράκης. Ας δοκιμαστεί και μια άλλη πολιτική δύναμη! Γιατί όχι;

Ο αγώνας που έδωσε ο λαός του Δήμου Καστελλίου ήταν αγώνας τίμιος, ήταν αγώνας για την αυτοδιάθεση. Γνωρίζουν όλοι τότε ποιος ή ποιοι ήταν ενάντια σ’ αυτόν τον αγώνα. Γνωρίζουν όλοι ποιος ή ποιοι είναι οι πολιτικοί αντίπαλοι του Δήμου Καστελλίου, και αυτοί πρέπει να καταψηφιστούν μελλοντικά για να τους αφαιρεθεί η εξουσία που τους οδήγησε σε «πολιτικό αμοραλισμό», με το να τοποθετούν το Καστέλλι σύμφωνα με τα θέλω τους. Τούτο, ας έχουν υπόψη τους και όσοι είναι νεόκοποι ή άπειροι στην πολιτική για να μην πέσουν σε «καλοστημένη παγίδα».

Τελειώνοντας θα ήθελα να θέσω το ερώτημα προς τους συμμετέχοντες Καστελλιανούς στον συνδυασμό του νυν Δημάρχου Αρκαλοχωρίου. Αν υποτεθεί ότι κερδίζει την πλειοψηφία ο συνδυασμός τους και ζητείται να παρθούν αποφάσεις αντίθετες με τα συμφέροντα του Καστελλίου, ως Καστελλιανοί πώς προτίθενται να αντιδράσουν; Πρέπει να έχουν υπόψη τους κάποιοι, που συμμετέχουν στον συνδυασμό αυτό, ότι είναι ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο Καστέλλι, άρα με συμφέροντα στο Καστέλλι. Λοιπόν  «να μην πουλήσουν το Καστέλλι» στην κάθε πολιτική.

Όσα άτομα από το Δήμο Καστελλίου έχουν προσχωρήσει στο συνδυασμό του ξεχνώντας τους αγώνες της περιοχής για αυτοδιάθεση του Δήμου, όταν αντιληφθούν, εφόσον υπερψηφιστεί ο συνδυασμός τους, ότι γίνονται πράγματα σε βάρος του Καστελλίου να αντιδράσουν όπως αρμόζει. Δηλαδή να άρουν την υποστήριξή τους στις προτάσεις που είναι σε βάρος του Καστελλίου! Να αντισταθούν!

Αγαπητοί Δημότες των Δήμων Καστελλίου και Θραψανού και Αρκαλοχωρίου! Ψηφίστε όπως επιτάσσει το συμφέρον του τόπου και της περιοχής και μην ψηφίσετε πρόσωπα! Ειδικά πρόσωπα που σας έχουν πικράνει στο παρελθόν με τη συμπεριφορά τους. Ψηφίστε για τον τρόπο της ίδιας της ζωής σας. Ψηφίσετε την δύναμη που θα απομακρύνει το χέρι του Δήμου από την τσέπη σας. Ψηφίστε άτομα που θα οδηγήσουν τα σκουπίδια του Αρκαλοχωρίου «να βρουν τη δική τους χωματερή» και να μην έρθουν στις χωματερές του Δήμου Καστελλίου και Θραψανού. Ψηφίστε για την ανάπτυξη του Αρκαλοχωρίου που δεν θα επιβαρύνει την τσέπη σας! αλλά θα αναπτύσσει το Δήμο. «Νυν υπέρ πάντων ο αγών!» για ένα Δήμο με σεβασμό στους πολίτες του, για πολιτικές που δεν θα διχάζουν, όπως στο παρελθόν και το τώρα, αλλά θα ενώνουν!

 

 

 

[1] Ίσως το όνομα ”Υμέναιος” να παράγεται από το ”υμήν”(: η μεμβράνη, ο παρθενικός υμήν). Τραγούδι έξω από το δωμάτιο των νεόνυμφων ήταν δυνατό για να μην ακούγονται οι φωνές της νύφης κατά τη διάρρηξη του παρθενικού υμένος.

[2] Κατά τη μυθολογία έπεσε εδώ ο ομφαλός του Δία όταν τον μετέφεραν από το Δικταίον στο Ιδαίον Άντρον.

[3] Κατά τους Μινωικούς χρόνους πολλές παραθαλάσσιες πόλεις είχαν το όνομα “Μινώα” και συνέδεσαν την ίδρυση τους με την εξάπλωση της Μινωικής κυριαρχίας. Μία από αυτές τις πόλεις βρισκόταν στο Ακρωτήρι Χανίων, στη σημερινή περιοχή Μαράθι κοντά στο Ακρωτήρι Χανίων. Η πόλη, μία μικρή αποικία Κνωσίων, πρέπει να ιδρύθηκε γύρω στο 1590 π.Χ. Η Μινώα είχε πολύ καλές σχέσεις με την αρχαία “Απτέρα”, η οποία είχε συνάψει συμμαχία με την Κνωσό. Η Απτέρα βρισκόταν ακριβώς απέναντι από τη Μινώα, στη σημερινή περιοχή Μεγάλα Χωράφια, οι οποίες δύο πόλεις είχαν τον έλεγχο στο δίαυλο του φυσικού λιμανιού της Σούδας και στο νησάκι που βρισκόταν εκεί, με το μεταγενέστερο σημερινό φρούριο. Μινώα επίσης υπήρχε στην Αμοργό,η Ηράκλεια Μινώα ήταν αρχαία ελληνική πόλη της Σικελίας, στη νότια ακτή του νησιού, στην εκβολή του Άλυκου ποταμού. Απείχε από τον Ακράγαντα (σύγχρονο Αγκριτζέντο) περίπου 25 χλμ., κοντά στο σύγχρονο Μονταλλέγκρο.

[4] Αρκαλοχώρι δεν είναι ο οικισμός των Αρκάλων (=ασβών). Η λέξη προέρχεται πολύ πιθανόν από παραφθορά του Αρκαδοχώρι (=οικισμός των Αρκάδων, δηλαδή των κατοίκων της περιοχής της αραχαίας Αρκαδίας=Αφρατί) και όχι φυσικά των Αρκάλων που ως κακόηχο ήθελαν μερικοί να το αλλάξουν. Φυσικά κινήθηκαν σε αυτή την πορεία όσοι δεν γνωρίζουν την ιστορία του Τόπου ούτε τα γλωσσολογικά πορίσματα.

 

 

αναδημοσίευση απο την εφημερίδα ΗΡΑΚΛΕΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ





Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *