Μετά τις 7 Ιουνίου θα ξεκινήσουν οι πανελλαδικές εξετάσεις στα γενικά λύκεια, σύμφωνα με τον τελευταίο προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις επιτηρήσεις να έχουν αποδεσμευθεί από τις υποχρεώσεις τους στα γυμνάσια.
Δεν έχει οριστικοποιηθεί πλήρως η τελική ημερομηνία, αλλά αναμένεται εντός των επόμενων ημερών, ώστε άμεσα να κληθούν οι υποψήφιοι να καταθέσουν δηλώσεις συμμετοχής στη διαδικασία.
Όπως αναφέρει σήμερα η “Αυγή” η 6η Ιουνίου είναι πάντως η ημερομηνία στην οποία θα δοθεί το σήμα της έναρξης για τις πανελλαδικές των ΕΠΑΛ πρώτα, καθώς ο αριθμός των υποψηφίων από αυτά είναι σαφώς μικρότερος.
Με μόνο σημείο επαφής την θέσπιση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ολοκληρώθηκε η δεύτερη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στην Βουλή, για τις αλλαγές στο λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις.
«Στόχος μας, είναι να ακούσουμε και όχι να προκαταβάλουμε την συζήτηση», τόνισε στην αρχή της συνεδρίασης ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, υπενθυμίζοντας ότι το πλέγμα των τεσσάρων θεμάτων (δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, εθνικό απολυτήριο, εισαγωγικές εξετάσεις και πρώτο έτος του πανεπιστημίου), είναι σύνθετο και ότι στόχος είναι να υπάρξει ένα πόρισμα, το οποίο θα συζητηθεί στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις της Επιτροπής. Ωστόσο, ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό πόσες θα είναι συνολικά οι συνεδριάσεις.
«Κανείς δεν έχει την απόλυτη αλήθεια. Προσπαθούμε να βρούμε τους κοινούς τόπους για την επόμενη τριετία», υπογράμμισε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής. Πάντως, υπενθύμισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν το συντομότερο συμπεράσματα και προανήγγειλε ότι θα υπάρξουν νομοθετικές πρωτοβουλίες από το υπουργείο το επόμενο διάστημα.
Εξάλλου, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης υπεραμύνθηκε της διατήρησης της εξέτασης τεσσάρων αντικειμένων πανελλαδικά και πρότεινε, για το εθνικό απολυτήριο, ο μέσος όρος θα διαμορφώνεται βάσει ποσοστού της επίδοσης των μαθητών στην τάξη ανά τετράμηνο, αλλά και ποσοστού των βαθμών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Επίσης, πρότεινε κοινή τάξη για το γενικό και επαγγελματικό λύκειο. «Χρειαζόμαστε παρεμβάσεις που θα γίνουν σε μία ενιαία κατεύθυνση από την πρωτοβάθμια μέχρι και την δευτεροβάθμια, με τη λογική μιας ουσιαστικής εκπαίδευσης», σχολίασε συνολικά ο Γεράσιμος Κουζέλης.
Επίσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής του Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος, επικεντρώθηκε στο διετές λύκειο, τόνισε ότι «θα ήταν ολέθριο ένα διπλό σύστημα εξετάσεων» και εμφανίστηκε αντίθετος με την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. «Η χαλάρωση του λυκείου δεν εξυπηρετεί κανέναν, θα την πληρώσουν οι κατώτερες τάξεις», ισχυρίστηκε.