Η προσφυγιά και οι ξενοδόχοι της Κρήτης

Γράφει ο Γιώργος Παπουτσάκης*

Διάβασα με μεγάλη μου λύπη που μετατράπηκε σε οργή, μια κατάπτυστη ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Κρήτης, η οποία με ένταση και απόλυτα στοιχεία ρατσισμού και ξενοφοβίας ζητεί να μην εγκατασταθούν στην Κρήτη πρόσφυγες και μετανάστες.

Θα προσπαθήσω να εξηγήσω γιατί η Κρήτη όχι μόνο δεν πρέπει να αρνηθεί αλλά πρέπει να απαιτήσει να δεχτεί τους πρόσφυγες και μάλιστα σε πολλαπλάσιο αριθμό από αυτόν που ζητεί η πολιτεία.

Πρώτα από όλα θα πρέπει να σημειώσω ότι η αγάπη και η φιλοξενία δεν είναι αντικείμενο της οικονομίας και της τσέπης. Η αγάπη και η φιλοξενία είναι αντικείμενο ανθρωπισμού.

Ο τουρισμός της Κρήτης είναι παγκόσμιος. Η Κρήτη φιλοξενεί κάθε χρόνο περίπου τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες, από όλες τις φυλές του κόσμου και από όλες τις θρησκείες. Τους φιλοξενεί κυρίως στα ξενοδοχεία της, από τα οποία ζουν οι ξενοδόχοι με την κατάπτυστη επιστολή αλλά και πολλοί συμπατριώτες μας καθώς και αλλοδαποί εργαζόμενοι, άμεσα και έμμεσα. Πολλοί μάλιστα από τους ξένους αυτούς αγάπησαν και αγαπούν το νησί, έχουν αγοράσει σπίτια, έχουν κάνει επιχειρήσεις, ξοδεύουν τις συντάξεις τους εδώ, και πολλοί έχουν μετακομίσει μόνιμα. Πολλά από τα ερημωμένα χωριά ειδικά της Νότιας Κρήτης έχουν ξαναζωντανέψει από αυτούς. Όλοι, ενσωματώθηκαν εύκολα και γρήγορα, χάρη στη νοοτροπία των Κρητικών που πάντα είναι ανοιχτοί στους ξένους.

Δεκάδες χιλιάδες Αλβανοί (εκ των οποίων η πλειοψηφία είναι Μουσουλμάνοι) έχουν εγκατασταθεί, εργάζονται και έχουν αφομοιωθεί πλήρως στην τοπική κοινωνία χωρίς κανένα πρόβλημα. Η ενσωμάτωσή τους μάλιστα, έχει γίνει με τον καλύτερο τρόπο από οποιοδήποτε άλλο μέρος της Ελλάδας. Έχουν δε αποκτήσει την τοπική προφορά και λεξιλόγιο, ένδειξη της ενσωμάτωσής τους.

Στην Κρήτη ζουν και εργάζονται μόνιμα ή περιοδικά, δεκάδες χιλιάδες Βούλγαροι (με τους οποίους ήμασταν σε πόλεμο πολλές φορές ακόμα και στον εικοστό αιώνα και πάντα ήμασταν εχθρικές χώρες) και Ρουμάνοι κυρίως σε αγροτικές εργασίες, ειδικά τις περιόδους συγκομιδής ελαιολάδου χωρίς κανένα πρόβλημα. Επίσης, στην Κρήτη ζουν και εργάζονται νόμιμα ή παράνομα χιλιάδες Σέρβοι κλπ, άνθρωποι από τη Δυτική Ευρώπη, το μεγαλύτερο μέρος αυτών στον τουρισμό χωρίς κανένα πρόβλημα. Επίσης, ζουν και εργάζονται πολλοί από χώρες όπως Αφγανιστάν, Ιράκ, Ινδία, Πακιστάν σε όλες τις εργασίες και ειδικά σε βαριές, χωρίς κανένα πρόβλημα. Αντιθέτως, το πρόβλημα είναι πολλές φορές η κακοπληρωμένη εργασία, η εργασία σε συνθήκες και ωράρια δουλείας, η ανασφάλιστη εργασία κλπ που προέρχεται από διάφορους κλάδους με κυρίαρχο τον κλάδο των ξενοδόχων.

Όμως και ιστορικά η Κρήτη υπερηφανεύεται και πρέπει να υπερηφανεύεται για τον τρόπο με τον οποίο δέχτηκε, αποδέχτηκε, ενσωμάτωσε ανθρώπους από άλλες φυλές και θρησκείες. Δυστυχώς ένα μεγάλο τμήμα του τουρισμού της Κρήτης γίνεται σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, με τεράστιους υψωμένους μαντρότοιχους, με all inclusive πακέτα, και με τουρίστες που δεν ξέρουν ούτε καν που κάνουν διακοπές, με ευθύνη των ξενοδόχων που σήμερα διαμαρτύρονται. Νομίζω όμως ότι τα εργοστάσιά τους δεν αφορούν τους Κρητικούς, άλλωστε οι περισσότεροι δεν καταναλώνουν σε αυτά προϊόντα του νησιού και δεν έχουν καμία απολύτων σχέση με την Κρήτη και τους Κρητικούς.

Ας δούμε το πιο πρόσφατο παράδειγμα των Γερμανών, Αυστριακών, Ιταλών κλπ καταχτητών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτοί οι λαοί, προκάλεσαν θηριώδεις καταστροφές στο νησί, σκότωσαν χιλιάδες συμπατριώτες προγόνους μας, έκαψαν δεκάδες χωριά, πόλεις και κωμοπόλεις, βομβάρδισαν τις μεγάλες πόλεις, έκλεψαν, λεηλάτησαν. Όμως οι Κρητικοί, ως υπερήφανος λαός, αυτούς πρώτους από όλους δέχτηκαν στο νησί ως τουρίστες. Κάποιοι τους δέχτηκαν με συμφέρον, όμως η μάζα, με αγάπη και κατανόηση, κάνοντας την Κρήτη σπουδαίο και αγαπημένο προορισμό. Δε θα ξεχάσω ποτέ, όταν ήμουν μικρός και κάποιο τζιπ ερχόταν στο χωριό από εκείνο τον άθλιο χωματόδρομο, με Γερμανούς τουρίστες, ότι στα καφενεία δεν πλήρωναν, αντίθετα τους κέρναγαν ρακές και φαϊ, τους έδιναν φαγητό και νερό για το δρόμο και όταν έφταναν στα καφενεία, εκείνοι οι ταπεινοί άνθρωποι, σηκώνονταν για να καθίσουν οι ξένοι στις πιο καλές καρέκλες με την πιο πολλή σκιά.

Ας δούμε το πρόσφατο επίσης παράδειγμα των Μικρασιατών προσφύγων, που όταν ήρθαν στην πιο καθυστερημένη οικονομικά περιοχή της Ελλάδας, οι Κρήτες, αν και στην αρχή τους αντιμετώπισαν με φόβο, μετά τους αγκάλιασαν και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που σήμερα υπερηφανεύονται ότι οι Μικρασιάτες έχουν ενσωματωθεί περισσότερο στον τόπο μας από οποιοδήποτε άλλο μέρος της Ελλάδας. Έτσι είναι και η αλήθεια. Στην Κρήτη μάλιστα, δημιουργήθηκε πρώτα από όλα τα άλλα μέρη της Ελλάδας μουσικό είδος από την ένωση της μικρασιάτικης μουσικής με την Κρητική, τα ταμπαχανιώτικα.

Ας δούμε με πόσο πόνο ακόμα οι Τουρκοκρητικοί ζουν, πόσο νοσταλγούν την Κρήτη και πόσοι ακόμα μέσα στην Τουρκία μιλάνε την Ελληνική, Κρητική διάλεκτο.

Στην Κρήτη, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ήταν είναι και θα είναι πάντα εξαιρετικά μεγάλη. Οι Κρήτες μπορεί να μην αποδέχονται ίσως το διαφορετικό, όμως δεν το πολεμάνε. Παράδειγμα, όταν οι χίπις ήρθαν στην Κρήτη, κανείς δεν καταλάβαινε τι ήταν όλοι αυτοί, όμως κανείς δεν είχε πρόβλημα. Το ίδιο συνέβαινε με τους γυμνιστές που έγιναν πλήρως αποδεχτεί από τους ντόπιους ενώ σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα (με μικρές εξαιρέσεις) κυνηγήθηκαν. Το ίδιο γίνεται και σήμερα με την παρέλαση και το φεστιβάλ για τα δικαιώματα των γκέι, το οποίο έγινε χωρίς κανένα πρόβλημα από την τοπική κοινωνία για πρώτη φορά σε επαρχιακή ελληνική πόλη.

Οι μανάδες μας ίσως, οι γιαγιάδες μας σίγουρα, φόραγαν μαντήλια και τσεμπέρια. Έτσι έχουμε τις εικόνες όλοι μας. Τις έχουμε στις αναμνήσεις και τις έχουμε και στα μάτια μας ακόμα και σήμερα. Οι γιαγιά μου που φόραγε το τσεμπέρι και φαινόταν μόνο τα μάτια της δεν ήταν τζιχαντίστρια. Καμία

μαμά μας και γιαγιά μας δεν είναι ούτε ήταν τζιχαντίστρια. Είναι και ήταν γυναίκες πιστές στην παράδοση και τις επιταγές της θρησκείας τους. Ακριβώς όπως είναι σήμερα οι Σύρες ή Σύριες γυναίκες. Ο ρατσισμός, η ξενοφοβία μας καλλιεργείται καθημερινά από εφημερίδες, τηλεοράσεις κλπ. Ας μην τον αφήσουμε να μπει στις ψυχές μας.

Ο λαός της Συρίας είναι ένας πολύ πονεμένος λαός. Βιώνει ένα πόλεμο που προκάλεσε η Δύση και οι Δυτικές χώρες. Η Ελλάδα είναι στη Δύση, όμως ούτε συμμετείχε σε αυτόν τον πόλεμο, ούτε θέλει να πάρει κομμάτι από την πίτα που λέγεται Συρία. Ο λαός της Συρίας αλλά και η χώρα Συρία ήταν πάντα ιστορικά και πολιτισμικά πολύ κοντά σε εμάς. Οι Σύριοι μάλιστα, είναι ο πιο συγγενικός λαός στον κόσμο μετά τους Κύπριους με τους Έλληνες. Άλλωστε ποιος όταν έβλεπε αυτούς τους πονεμένους ανθρώπους να περνούν τη θάλασσα δεν αναγνώρισε στα πρόσωπά τους ότι μας μοιάζουν πολύ; Οι Σύριοι είναι ένας αρχαίος λαός, αρχαίος όσο και ο Ελληνικός λαός. Μας συνδέουν πολιτισμικές αξίες χιλιάδων ετών. Σήμερα μας χωρίζει μία θρησκεία, άλλοτε δε μας χώριζε ούτε κι αυτή. Οι Σύριοι, είναι λαός μορφωμένος, πολιτισμένος, με αρχές που σε πολύ μεγάλο βαθμό ομοιάζουν με τις δικές μας. Η Ελλάδα, χάρη σε μια συμφωνία που είχε, μόρφωσε χιλιάδες Σύριους στα Πανεπιστήμιά της. Είχα πολλούς Σύριους συμφοιτητές, που σήμερα ακόμα προφανώς θα μιλούν την Ελληνική γλώσσα και θα γνωρίζουν και θα αγαπούν τον πολιτισμό μας. Στη Συρία βρίσκεται το χωρίο Χαμιντιέ που ξεχνάμε, ένα Κρητικό χωριό. Οι άνθρωποι μιλάνε Ελληνικά, την Κρητική διάλεκτο.

Μάλιστα, για όλους αυτούς που μιλάνε για καθαρότητα φυλών κλπ, οι Σύριοι, μετά τους Κύπριους, είναι ο πιο συγγενής λαός βάσει DNA. Υπολογίζεται ότι εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό των Σύριων είναι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και όχι από άλλες φυλές.

Μια μικρή ιστορική αναδρομή θα κάνω ακόμα, από το μακρινό παρελθόν. Οι πρόγονοί μας, ανακάλυψαν τον ξένιο Δία. Τον λάτρεψαν και τον ανέβασαν σαν πρώτο Θεό. Γι’ αυτό ακόμα και σήμερα, οι Κρητικοί ανοίγουν την πόρτα στους ξένους, έτοιμοι να τους ταϊσουν, να τους ποτίσουν και να τους φιλοξενήσουν χωρίς να έχουν κέρδος ή αντάλλαγμα.

Η Κρήτη, δέχτηκε την επιδρομή, την κατάκτηση, την κατοχή πολλών λαών στην ιστορία της. Μάλιστα, τις μεγαλύτερες σφαγές δεν τις έκαναν μόνο οι Μουσουλμάνοι, αλλά και οι χριστιανοί, όπως οι Βυζαντινοί με το Νικηφόρο Φωκά που για την κατάκτηση της Κρήτης από τους Άραβες σκότωσε περισσότερο από το μισό της πληθυσμό και οι απόγονοί του στην Κρήτη, οι Φωκάδες, που ήταν Αρμένιοι (όπως και ο Νικηφόρος Φωκάς) άλλαξαν το όνομά τους σε Καλλέργηδες για να μπορέσουν να γίνουν αποδεκτοί. Όμως με την αποχώρηση των κατακτητών, οι Κρητικοί δεν εδίωξαν αυτούς που έμεναν από τους κατακτητές. Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχουν χωριά με απόγονους Αρμένιους ή Ρώσους (π.χ. Αρμένοι, Αρμανώγεια κ.α.), χωριά με απόγονους Άραβες (π.χ. η Μυρτιά κ.α), χιλιάδες φέρουν τα επώνυμα από Ενετούς (π.χ. Δανδάλης κ.α.), χιλιάδες φέρουν τα επώνυμα Βυζαντινών (π.χ. Ψαρομήλιγγας, Γαβαλάς κ.α.). Όλοι μα όλοι οι λαοί που ήρθαν στην Κρήτη έγιναν Κρητικοί.

Η Κρήτη δεν πρέπει να φοβάται τους Σύριους. Η Κρήτη όχι μόνο πρέπει να αποδεχτεί την εγκατάσταση Σύριων και άλλων προσφύγων αλλά και να το απαιτήσει. Όχι μόνο στον αριθμό αυτόν που προτείνει η πολιτεία αλλά στο πολλαπλάσιο. Η ιστορία μας βεβαιώνει ότι αύριο όλοι αυτοί θα γίνουν αδέρφια μας όπως έγιναν τόσοι και τόσοι. Θα εργαστούν στη χώρα μας, για τη χώρα μας και για την πατρίδα μας.

Έχοντας δει στην Αθήνα αυτό τον κόσμο της Συρίας, είδα την αξιοπρέπεια, την ευγένεια, την υπομονή, το φόβο, την ελπίδα. Είδα τις μαντήλες σα μαντήλες κι όχι σαν όπλα. Τα όπλα τα χρησιμοποιούμε στους εχθρούς και όχι στους φίλους. Κι εμείς είμαστε φίλοι και έχουμε πολλά να πάρουμε και να μάθουμε.

Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.

*Ο Γιώργος Παπουτσάκης είναι Μηχανολόγος Μηχανικός





9 thoughts on “Η προσφυγιά και οι ξενοδόχοι της Κρήτης

  1. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΕΡΙΔΟΥ

    ΕΙΡΘΑΝ ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ, ΑΛΒΑΝΟΙ,ΣΕΡΒΟΙ,ΡΟΥΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΝ ΤΙΣ ΛΙΓΟΣΤΕΣ ΔΟΥΛΙΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ……………..ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ…………ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΣΚΟΤΩΘΟΥΜΕ ………………ΘΑ ΑΥΤΟΚΤΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΕΙΣΟΥΝ ..ΕΔΑΦΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ…….ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ………

    Reply
    1. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΕΡΙΔΟΥ

      ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΔΟΝΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ….ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΡΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ

      Reply
  2. ΜΙΧΑΛΗΣ

    ΕΓΩ ΑΠΟΡΩ ΡΕ ΦΙΛΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΣΑΝ ΚΑΙ ΣΕΝΑ ΠΟΥ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΛΑΘΡΑΙΟΥΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ
    ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ . ΓΙΑΤΙ ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΥΛΟΛΟΙ ΠΟΥ ΜΠΟΥΚΑΡΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ¨ΚΑΚΟΜΟΙΡΟΙ ΣΥΡΟΙ
    ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ¨. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΤΟ ΟΤΙ ΒΑΣΕΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΕ 10-15 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΧΩΡΑ. ΒΡΕ ΟΥΣΤ!!!

    Reply
  3. Ηρακλής Ζωγραφάκης

    Γιώργο συμφωνώ επί της ουσίας, θα ήθελα μόνο να επισημάνω τα εξής:
    1. Ο Ελληνισμός έχει τουλάχιστο 4 φορές φιλοξενηθεί σαν πρόσφυγας στη Συρία..
    Το 1923 μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή στο πλαίσιο της υποχρεωτικής ανταλλαγής πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
    Το 1939 όταν η περιοχή της Αλεξανδρέττας, μέρος της Μεγάλης Συρίας, προσαρτήθηκε στις επαρχίες της Τουρκίας.
    Το 1860 όταν ξεκίνησαν σφαγές και διώξεις χριστιανών στη Β. Αφρική.
    Το 1882 στη διάρκεια της αιγυπτιακής επανάστασης.
    2. Από ανθρώπους που βάζουν Έλληνες και δουλεύουν σε συνθήκες «γαλέρας» τι περιμένουμε να λυπηθούν τους πρόσφυγες;
    3. Αυτοί και οι ξευτίλες οι καραβοκύρηδες (που θέλησαν να βοηθήσουν την Ελλάδα με 30000€ ο καθ’ ένας εφάπαξ)
    4. Οι Κύπριοι δεν μοιάζουν με τους ‘Έλληνες είναι Έλληνες. Λέμε Έλληνες της Ρόδου της Κρήτης της Αθήνας ή Έλληνες της Αμερικής κλπ, έτσι και της Κύπρου, Έλληνες της Κύπρους. Επειδή είναι άλλο κράτος λέμε τους Έλληνες της Ελλάδας «ελλαδίτες» και τους έλληνες της Κύπρου ή Κυπραίους.

    Reply
  4. Αλεξανδρα Δελαγου

    Ωςμικροεπιχειρηματιας σε τουριστικο τοπο εχω να πω οτι ουδεμια σχεση με ρατσισμο κ ξενοφοβια εχουν οι επισημανσεις των Κρητων. Εχουμε κανει καραμελα αυτες τις δυο λεξεις, ας κοιταξουμε κ λιγο την σημασια τους!
    Το προβλημα ειναι καθαρα επβιωσης οχι μονο ενος κλαδου οπως του ξενοδοχειακου που απασχολει πολλες ειδικοτητες επαγγελματιων αλλα και του εμπορικου, σιτισης κλπ δηλαδη ολοκληρου του τοπου που αγωνιζεται να επιζησει εν μεσω κρισεως.
    Η αντιμετωπιση αυτου του καθαρα πολιτικου ζητηματος που μας φορτωνουν οι καλοι μας εταιροι μεσα απο μια “φιλανθρωπικη” μονομερως σκοπια ειναι ρηχη, κακοπροαιρετη κ λαικιστικη.
    Κ επιτελους οταν εγω αντιμετωπιζω προβληματα υγειας λογω αγχους κ η μητερα μου με την πενιχρη συνταξη υποσχεται οτι θα βοηθησει για να μην σταματησει το παιδι τα αγγλικα ενω αναρωτιεμαι που θα βρουμε λεφτα για πετρελαιο μην περιμενετε να εχω σαν προτεραιοτητα μου την τυχη των προσφυγων.

    Reply
  5. ΙΟΑΝΝΗΣ ΚΑΡΥΔΑΚΗΣ

    Να μεταφέρετε στη Κρήτη Έλληνες που πεινάνε, που δεν έχουν δουλειά, που διώχνουν τα παιδιά τους στη ξενιτιά… Να έρθουν στη Κρήτη Έλληνες που έχουν χάσει την ελπίδα, να δουλέψουν εδώ μαζί μας…
    Ρατσιστής, κατά των ΕΛΛΗΝΩΝ, είσαι ΕΣΥ και όλοι οι υπόλοιποι που γράφετε αυτές τις Αηδίες… που ΔΕΝ έχετε γράψει ΛΕΞΗ για τη Κατάντια των Ελλήνων…
    Ας κοιτάξουμε να μαζέψουμε ΠΡΩΤΑ τα κομμάτια μας, Ας κοιτάξουμε ΠΡΩΤΑ να Βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο να σηκωθούμε όρθιοι και μετά βλέπουμε και για τους άλλους…

    Reply
  6. Δρακακης Γιαννης

    να πει ο συντακτης του καταπτυστου αρθρου ποσους μουσουλμανους θα παρει στο σπιτι του

    Reply
  7. Στέλιος Αλεξάκης

    Βρισκω ΑΦΕΛΗ το συλλογισμο σας κυριε Παπουτσακη…

    Λαβετε υποψη σας οτι η πλειοψηφια των Αλβανων πρωτης γενιας που ηρθαν στην Ελλαδα ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ… Προερχοντας απο μια Αλβανια που επι δεκαετιες ειχε σκληρη κομμουνιστικη δικτακτορια και απαγορευοταν καθε μορφης θρησκευτικης εκφρασης. Με την καταρευση των διδακτορικων καθεστωτων θρησκευτικοι κυκλοι και οτι κρυβοτανε πισω απο αυτους προσπαθησαν να εκμεταλλευτουν το θρησκευτικο κενο που υπηρχε προς δικο τους οφελος. Ο Αραβικος Συνδεσμος εχτιζε τζαμια, το Βατικακο εχτιζε καθολικες εκκλησιες, σχολεια και νοσοκομεια, η Ορθοδοξη εκκλησια το ιδιο κτλ. Το γεγονος ειναι παντως οτι οι πρωτοι Αλβανοι μεταναστες ΔΕΝ ειχαν ΕΝΤΟΝΟ θρησκευτικο συναισθημα. Γι’αυτο και πολλοι απο αυτους με ευκολια δηλωναν οτι ειναι Βορειοηπειρωτες, χωρις να ειναι, και αλλαζαν το πραγματικο τους ονομα με ενα χριστιανικο. Το αντιστοιχο εκαναν και οσοι πηγαν μεταναστες στην Ιταλια. Εχω ζησει στην Αλβανια και τα εχω δει με τα ματια μου…

    Φοβαμαι οτι οι επομενες γενεες Ελληνων θα μας καταριουνται για το τραγικο λαθος που εμεις διαπραττουμε.

    Για πρωτη φορα μετα το 1824 η Κρητη θα αποκτησει Μουσουλμανικους θυλακες. Με την ανοχη (ακομα και την ενθαρρυνση) των Κρητικων. Εαν η Ιστορια πραγματι επαναλαμβανεται, αυτοι οι ανθρωποι οχι μονο δε θα ενσωματωθουν ποτε, αλλα σταδιακα θα εξελιχτουν σε Μουσουλμανικη μειονοτητα. Νομοτελειακα, θα χρησιμοποιουνται κατα το δοκουν απο την Τουρκια και αλλους κυκλους για να προωθουν τα συμφεροντα τους.

    Οι ανθρωποι αυτοι στη πλειοψηφια τους ερχονται εδω για να ξεφυγουν απο τον πολεμο. Ανησυχω ομως οτι στη πραγματικοτητα χρησιμοποιουνται για να μεταφερθει η ασταθεια και ο πολεμος και στη χωρα μας. Θυμηθειτε τι εγινε προσφατα σε Κυπρο, Κοσοβο, Βοσνια

    Reply
  8. ρενα

    τι να πω είστε και μορφωμένος άνθρωπος
    εαν τους θέλετε κύριε να τους πάρετε στο σπίτι σας
    στην αθήνα ζω και την αξιοπρέπεια που αναφέρετε ακόμα δεν την έχω δει
    έχω δει ανθρώπους άντρες που σε παρενοχλούν λες και δεν έχουν δει ποτέ τους γυναίκα γλοιώδεις τύπους που έχουν βρωμίσει το κέντρο και τα νότια προάστια
    όσο για τις γυναίκες τυλιγμένες σε μαντήλα ντροπή και μόνο για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία
    χαίρομαι που η πλειοψηφία αυτού του ταλαίπωρου κράτους δεν συμμερίζεται τις απόψεις σας
    μήπως μπορείτε να μας απαντήσετε αφού σε όλα είναι τόσο καλοί και εμείς ειμαστε ρατσιστές μικροφοβικοί και αγράμματοι γιατί δεν πάνε στην Σαουδική Αραβία…….
    μήπως δεν τουςδέχονται
    και γιατί δεν τους δέχονται !!!

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *