«Μαχαίρι» στις εξετάσεις σε Δημοτικά και Γυμνάσια – «Τοπικότητα» για είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, προανήγγειλε μείωση των εξετάσεων στα δημοτικά και τα γυμνάσια και αντικατάστασή τους από περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.

Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του πορίσματος που δημοσιοποίησε πρόσφατα η τελευταία για αλλαγές στην παιδεία, ο Νίκος Φίλης είπε ότι το ελληνικό σχολείο στενάζει από τις εξετάσεις.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ενδεικτικά, μια από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στον Εθνικό Διάλογο περιλαμβάνει έντυπο περιγραφικής αξιολόγησης στο οποίο οι επιδόσεις στα μαθήματα και οι δεξιότητες των μαθητών εκτιμώνται σε μια κλίμακα 5 διαβαθμίσεων, από το «πάρα πολύ» έως το «καθόλου». Με αυτόν τον τρόπο αξιολογούνται προσοχή, κατανόηση, προφορική και γραπτή έκφραση, αναγνωστική ικανότητα, αλλά και υπευθυνότητα, συνεργατικότητα κ.λπ. Πρόκειται ουσιαστικά για δημιουργία προφίλ του μαθητή, με στόχο μεταξύ άλλων να μην κόβεται εύκολα σε μικρές ηλικίες, καθώς όπως είπε ο Αντώνης Λιάκος «δεν θέλουμε να κόβεται ένα παιδί επειδή δεν μπορεί να περάσει δυο μαθήματα».

Εισαγωγή σε ΑΕΙ με συντελεστή «τοπικότητας»

Στις προτεινόμενες αλλαγές είναι και η μετάβαση σε ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης, έμφαση στην πρώτη επιλογή των υποψηφίων και συντελεστή «τοπικότητας» που θα ευνοεί υποψηφίους που ζητούν εισαγωγή σε σχολή του τόπου τους. Επίσης, το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει την παροχή πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πτυχίου Πληροφορικής στα σχολεία, ενώ υπό συζήτηση είναι το θέμα της αναμόρφωσης των Θρησκευτικών.

dikaiologitika.gr





Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.