Κλείνει η εθνική οδός Ηρακλείου-Αγίου Νικολάου λόγω έργων

Κλείνει από την επόμενη εβδομάδα για ένα μήνα ο ΒΟΑΚ, προκειμένου να εκτελεστούν με ασφάλεια οι εργασίες στο οδικό τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος. Όλο αυτό το διάστημα η κυκλοφορία θα εκτρέπεται στον παλιό εθνικό δρόμο, που απέκτησε ειδικά για το σκοπό αυτό καινούργια ασφαλτικά.

Λίγο πριν το Πάσχα, η νέα εθνική οδός θα δοθεί ξανά στην κυκλοφορία, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού.

Επειδή, όμως, το έργο δε θα έχει τελειώσει ως τότε, κάπου το Νοέμβριο ο ΒΟΑΚ θα κλείσει ξανά, αυτή τη φορά για 4 με 5 μήνες. Βεβαίως, ο κόσμος θα ταλαιπωρηθεί. Όμως, όταν το αργότερο στις αρχές του 2018 παραδοθεί το έργο, τότε ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει ένα συνεχόμενο καινούργιο κομμάτι 36 χιλιομέτρων, με διατομή αυτοκινητόδρομου.

Από τα Ληνοπεράματα ως τη Χερσόνησο, δηλαδή στο κομμάτι της εθνικής με τον πλέον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, ο δρόμος θα έχει πλάτος 22 ως 24 μέτρα, δηλαδή με 11 ως 12 μέτρα ανά κατεύθυνση. Επιπλέον, με το έργο αυτό θα εξυπηρετείται και το αεροδρόμιο Καστελίου.

Το οδικό τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος συγχρηματοδοτείται από το νέο ΕΣΠΑ, έχει μήκος 9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 57,5 εκατομμυρίων ευρώ. Το καλό είναι πως περιλαμβάνει όλα τα συνοδά έργα, για τα οποία δε θα χρειαστούν καινούργιες εργολαβίες. Στις αρχές του 2018, λοιπόν, προβλέπεται με αυτά τα χρήματα ο δρόμος να είναι καθ’ όλα έτοιμος: Να διαθέτει 4 γέφυρες (εκ των οποίων μία φτάνει τα 450 μέτρα), 7 άνω διαβάσεις, διαχωριστικό στηθαίο (διπλό με νησίδα φύτευσης σε κάποια σημεία), φυτά και σύστημα ύδρευσής τους, υποδομή για δίκτυα ΔΕΗ και ΟΤΕ, ηχοπετάσματα, συστήματα αναχαίτισης οχημάτων και τεχνικά διοχέτευσης των ομβρίων. Τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, στο έργο περιλαμβάνεται επίσης η αναβάθμιση των κόμβων Γουρνών και Καστελίου. Προβλέπεται οι κόμβοι να γίνουν πιο λειτουργικοί, με ηλεκτροφωτισμό και καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

Το έργο “ανήκει” στον ΟΑΚ. Όμως, το “λίφτινγκ” που γίνεται στην παλιά εθνική οδό, προκειμένου αυτή να μπορεί να σηκώσει το πρόσθετο κυκλοφοριακό βάρος, γίνεται με τη συνδρομή της Περιφέρειας Κρήτης. Ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης ευχαριστεί τους κ. Αρναουτάκη και Κουκιαδάκη, ενώ ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης ετοιμάζεται σήμερα να κάνει αυτοψία στο σημείο των εκτελούμενων εργασιών.

Σχετικά με την ακριβή ημερομηνία “κλεισίματος” του ΒΟΑΚ, θα εξαρτηθεί από το πότε θα ολοκληρωθούν τα ασφαλτικά της παρακαμπτηρίου, όπως λέει ο αντιπεριφερειάρχης Ευριπίδης Κουκιαδάκης. Σχετικά με το ενδεχόμενο να μην έκλεινε καθόλου ο δρόμος, αλλά να πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα τα έργα, ο κ. Αγαπάκης είναι κατηγορηματικός: «Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Είναι πολύ επικίνδυνο. Στο ύψος του Αποσελέμη πρέπει να γίνουν εκσκαφές 30-35 μέτρων, ενώ στο ύψος των Αγριανών θα γίνουν ειδικές θεμελιώσεις, με τοιχία αντιστήριξης και πασσάλους. Μόνο το μηχάνημα που θα τα κάνει αυτά καλύπτει το μισό δρόμο. Συνεπώς, πρέπει να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν μπορούν να γίνουν τα συγκεκριμένα έργα αλλιώς».

Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν…

Για να προχωρήσει το έργο και να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα, έπρεπε να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια, όπως λέει ο κ. Αγαπάκης. Καταρχήν υπήρξε πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις, μετά βρέθηκαν κατάλοιπα ενός υστερομινωικού οικισμού στα Αγριανά. Αποφασίστηκε, λοιπόν, να δοθεί ειδική χρηματοδότηση μισού εκατομμυρίου ευρώ από το έργο για να γίνουν ανασκαφικές έρευνες. Επιπλέον, οι γέφυρες δεν είχαν οριστικές μελέτες, όμως αυτές τελικά εκπονήθηκαν και τώρα βρίσκονται στο στάδιο της εγκρίσεως.

«Τα εμπόδια μπορούμε να πούμε πως έχουν ξεπεραστεί. Θεωρώ ότι θα προχωρήσει καλά το έργο», κατέληξε ο κ. Αγαπάκης.

πηγή



TAG


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.